Hra piskvorky / Tic Tac Toe

Tic Tac Toe (3x3)

Vypis vsech smeru (kam je mozne z policka tahnout)
o--  |..  \|/
|\.  o--  -o-
|.\  |..  /|\
 3    2    4

Vypis vsech kombinaci (oba hraji nejlepe, jak se da)

vyhra 7 / remiza 1 (2+2+2+1 / 1)
 ox. ox. ox. Ox.   o.x o.x o.x o.x   o.. o.. o.. O.x   o.. o.. o.o oxO   o.. ox.
 +.. .o. oox Oox   ... .x. .x. xx.   ..x ..x xox xOx   ... x.. x.. xO.   .x. +x+ remiza
 ... ..x ..x O.x   +.. ..o o.o OOO   .+. o.. o.. o.O   ..x o.x o.x O.x   ... .+o

vyhra 4 / remiza 4 (2+2 / 2+1+1)
 .x. .x. .xx Oxx   ..x o.x o.x o.x   x.. ?        ... ?        ...       
 o.. oox oox Oox   o.. o.. oo. OOO   o.. remiza   ox. remiza   o.x remiza
 .+. ... o.. O..   ..+ x.. x.x x.x   +..          ...          ...       

vyhra 4 / remiza 4 (2+2 / 2+1+1)
 .+. ..o o.o OOO   x.+        ( x.+ xx. xxo xxO   x.+ x.. xx. xx.   x.+ x.x        )
 xo+ xo. xo. xo.   .o. remiza ( .o. +o. .ox .Ox   .o. .ox .ox .ox   .o. .o. remiza )
 .+. x.. x.x x.x   +.+        ( +.+ ..o ..o O.o   +.+ .+o .oo OOO   +.+ +.o        )

o hrac 1
x hrac 2,
+ hrac 2, zrcadlovy tah (kdyby nehral v miste x, pak by hral v miste +)

Cili, stred je nejlepsi zabrat prvnim nebo druhym tahem.


3D (4x4x4)

Vypis vsech smeru (kam je mozne z policka tahnout, pozice x-y-z)
1-1-1 x-y  x-z  y-z  x-y-z   2-2-2 x-y  x-z  y-z  x-y-z
 o... o--- o... o... o...     .... \|.. \|.. \... \...
 .... |\.. |\.. .\.. .\..     .o.. -o-- .o.. .o.. .o..
 .... |.\. |.\. ..\. ..\.     .... .|\. .|\. ..\. ..\.
 .... |..\ |..\ ...\ ...\     .... .|.\ .|.\ ...\ ...\
        3    2    1    1 = 7        3    2    1    1 = 7
Cili vsechny body na telesovych uhloprickach jsou nej
Pozn.: Pozor, mozna to mam spatne, nemam vypsane vsechny moznosti.
Ale urcite jsou ty dve pozice vyhodne.


(5 viteznych, 20x20)
 Utok - zesikma	   Utok - do krize   Obrana - do L, L sit
 ...............   ...............   ....x....x....x
 .......x.......   .x.x.x.........   ..x....x....x..
 ....x.x........   ...............   x....x....x....
 .....x.........   .....x.........   ...x....x....x.
 ....x.x........   ...............   .x....x....x...
 .....x.x.......   .....x.x.x.....   ....x....x....x
 ....x...x......   ...............   ..x....x....x..
 ...............   .....x.........   x....x....x....

 Utok - zakladni typy
 1	 2	 3	 4	 5 sikmo 6 kriz
 .....	 .....	 xxxo.	 .....	 .....	 ..... 	 ..... 	 ..... 	 .....
 .xx..	 .xxx.	 ....o	 x...+	 ..x..	 .x.x. 	 .x.x. 	 .x.x. 	 .x.x.
 .xx..	 .xxx.	 ..x..	 x....	 .x+x.	 ..+.. 	 ..x.. 	 ..x.. 	 ..x..
 .....	 .xxx.	 ...x.	 x...+	 ..x..	 ...x. 	 .+.x. 	 .x+x. 	 .xyx.
 .....	 .....	 ....x	 ....+	 .....	 ..... 	 ..... 	 ..... 	 .z...

Hru doporucuji nacvicit na 3x3 pikvorkach, viz zabava / JS Hry.
Utok - dobre, pro zacatek, souper ale sleduje kazdy vas klik
typ 1-2: z typu 1 se snazi udelat typ 2 (8x neobklicena trojka)
typ 3: kosa novacku, zvlast u zaplnenejsi hry, ctvrte 'x' nahore prehlidnou, protoze ho prisoudi k dobre obsane trojce vodorovne trojce a nevnimaji, ze by mohlo byt i neco zesikma
typ 4: 3 volne 'x' u sebe / 3 '+' s mezerou
typ 5: ze ctyr 'x' se snazi udelat 2x neobklicena trojice)
typ 6: velmi snadno se dostanete do situace, kdy ma 3 spolu s 2+1, oboje nechranene. Ale, take se muze stat, ze souper vytvor 3 nebo 2+1 nechranene!
8/16 Utok zesikma - super pro zmateni novacku :) , efektivni zabirani policek
4/16 Utok do krize - kdyz se lepe podivate, je to totez jako zesikma, velmi efektivni zabirani policek (4 znacky, 16 volnych)
4/16 Obrana do L - Vytvarite sit krizku tahanim do L. Pokud souper tahne na policko site, tak je nutne zkontrolovat vsechno, co to narusi a vytvaret duplicitni sit. Vetsinou sit delate tak, ze tahnete hned vedle soupere. Vyhoda teto struktury je, ze efektivne zabira hraci pole a mezi body site je mozne umistit max 4 kameny v jakemkoliv smeru. Muze vam to zjednodusit obranu, kdyz se naucite najit misto vhodne pro dalsi bod site.

Legenda: 8/16 = zabirani policek 8 z 16

Programy Obvykle se delaji bez logiky a maji v pameti pouze 'vzory', ktere porovnavaji s poslednim souperovym tahem. Podobne jako u hry Sachy.
Lze udelat jednduchou logiku tim, ze si PC vybere nej tah, kdyby byl souper. Coz moc logicke neni, pokud ma PC pouziva pro vetsinu situaci tahani nahodne.